sunnuntai 22. maaliskuuta 2015

Tuuliset heittotreenit

Pieta - Kun kevät tulee, on aika aloittaa taas treenaaminen kaksikätisillä. Käytiin pikaisesti viimeksi tammikuussa kokeilemassa yhtä siimaa, mut vielä siinä vaiheessa heittotreenejä vaikeuttivat lumi ja jää. Nyt Vantaankoski on taas jäävapaa ja treenit pääsee alottamaan kunnolla. Eilen otettiin vavat messiin ja lähettiin pitämään pienet treenit. Olosuhteet ei ollu ihan parhaimmat harjoittelulle. Kova tuuli oli ihan perseestä ja vaikka keli vaikuttikin suht kivalta, oli vaparenkaat ja siima välillä ihan jäässä. Tais mennä skidisti pakkasen puolelle.



Mukana oli mun Guidelinen Exceed ja Juuson juuri hankkima 3M Atlantic Salmon amppari. Se oli testissä ekaa kertaa. Itse en osaa vieläkään verrata tai arvostella eri siimoja, mutta Juuso sanoi että tää combo oli aika toimiva. Sen mäkin tietty voin sanoa, että ainakin heitto sillä sujui ihan kivasti. Treenit keskitty lähinnä mun taitojen hiomiseen. Juuson kanssa treenaaminen on välillä vähän rassaavaa kun opetus on aikamoista pilkun nus... viilaamista. Se on kyllä ihan hyvä, koska mä oon vähän sellainen täydellisyyden tavoittelija näissä jutuissa. Toisaalta oon myös aika kärsimätön, jos heitto ei heti ala sujuu kunnolla ja joudun vielä vierestä kattoo kun jäbä heittelee niin kauniisti, sujuvasti ja helpon näköisesti. :D

Juuso on vähän kelannut että osallistuisi pitkän tauon jälkeen taas heittokisoihin. Edellistä kisoista on jo useempi vuosi. Vantaankoskella mukana oli myös 18-jalkainen kisavapa, jonka Juuso sai lainaan treenaamista varten.


Heitto oli kuulemma tosi haastavaa tälläisessä tuulisessa kelissä. Mä en ollu ikinä nähny noin pitkää ja raskaan näköistä vapaa! Hetkellisesti tuuli laantui ja Juuso pääsi heittämään pitkiä heittoja. Muakin kiinnosti testata tätä kauheen näköistä vapaa. OMG. Heittäminen ei sit mennykkään ihan niinku Strömsössä hahaha... Enhän mä saanu edes siimaa suoraksi. :D Ihan hulluu ähellystä, tuli ainakin lämmin! Näistä kuvista saatiin kunnon naurut.


Lopulta sain muutama kerran siiman jopa jotenkin lentoon. Suosiolla jätin tän sorttisen treenaamisen Juusolle ja siirryin itse takaisin omaan vapaani. Se vasta tuntuikin oudolta ja kevyeltä ton jälkeen. Heittokin tuntui lähtevän kauemmas kun koskaan. Ajateltiin vähän että alotettais treenaamaan heittämistä viikoittain, edes yhtenä päivänä. Musta ainakin tuntuu, että jos heittämässä käy vain noin kerran kuussa, ei siitä oo ihan kauheesti hyötyy kun oon vielä kuitenkin aika aloittelija. Viime kesän Lapin reissulla huomasi hyvin, miten kehitystä alkoi pikkuhiljaa tapahtuu kun heitti päivittäin. Kevään tavoite; Mulle kaunis ja sujuva heitto, Juusolle kisakunto!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti