perjantai 23. elokuuta 2013

VKK toukokuu

Kirjoittanut Pieta - Tän vuoden eka fisustuspäivä pidettiin keväällä VKK:lla yhtenä toukokuisena lauantaina. Valmistauduttiin jo vähän edellisenä iltana sitomalla muutamat uudet perhot. Mä sain tehtyy kolme siinä ajassa, kun Juuso oli sitassu jo varmaan kymmenen... Harjotusta, harjotusta. :D




Oltiin taas ei sesonkina liikkeellä joten saatiin 12h luvat. Herättiin aamulla aikasin, että päästäis alottaakin aikasin. Lupien hankinta ei menny ihan putkeen kun ei tiedetty, et Meri-info, josta lupia voi ostaa, ei ollukkaan enää viikonloppuisin auki. Vkl lupia myy Ruoto. Kello oli vähän yli 9 ja Ruoto aukes vasta 11. No sitten odoteltiin. Päästiin alottaa vasta joskus puolyhdentoista aikoihin.


Mä olin käyny aikasemmin ostamassa omat kahlauskengät (Vision Loikka), jotka oli mulla ekaa kertaa käytössä. VKK:lla pärjää ihan hyvin ilmankin mitään kahlauskamoja, mut eipä ainakaan tarvinnu pelätä pludaamista. Rannat on aika kivikkoisia ja välillä saa olla aikamoinen akrobaatti, joten veteen plumpsahtaminen ei oo  kovin vaikeeta. Ja olihan se nyt siistii saada käyttää uusia juttuja!

Meillä oli toiveissa, et saatais kala himaan ja ruokapöytään. Käytiin jopa ostaa valkkaria silläkin uhalla, että joudutaan hakee fisu tiskiltä.... Luvat loppu kuudelta ja alettiin jo miettii kauppaan lähtöö kun kello alkoi uhkaavasti lähennellä sitä kuutta. Kaupatkin menee kiinni sillon... Jatkettiin kuitenkin vielä.


Mulla meni taas totaalisesti hermo kun tuntu jälleen, et mikään ei onnistu. Mökötin taas hetken ja siirryin kauas Juusosta viskoo pienen raivon vallassa. :D Yritin vaan keskittyy, et saisin heitot jotenkin sujumaan. Olin ihan omissa maailmoissani ja sit yhtäkkii TADAAAA kala kiinni! Juuso oli seuraillu mua syrjemmältä ja naureskellu mun hämmästyneelle ilmeelle... Kirre tuli, mun eka perhokala ever! Jos pikkukaloja ei lasketa mukaan.


Voi sitä adrenaliinin määrää! Se fiilis on ihan paras ku kala ottaa kiinni. :D Se on ollu lapsesta lähtien ihan parasta. Päälle viel se, et tosiaan tää oli mun eka perhokala. Oli muuten tää tytsy pikkusen iloinen. Vähän mun tärpin jälkeen, myös Juusolla oli kirre kiinni. Se läks tuliaisiks mun mamille. Toinen lähti omaan pöytään.


Molemmat tapahtumat oli joskus puol kuuden jälkeen vasta. Onneks ei lähetty sinne kauppaan. :D Ei se edes oo aina pääasia, että tulee kalaa. On sitä fiilistä muutenkin. Ja ainakin mulle kaikki reissut on ollu lähinnä harjotusta. Kivaa oli taas. Koskella aika menee aina hullun nopsaan. Säätkin oli ihan jees!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti