maanantai 26. elokuuta 2013

Darrapäivän perhot

Kirjoittanut Pieta - Eilen tuli vietettyä rauhallista vähän darraista päivää kotona. Ulkona olis ollu hieno sää, mut ulosmeno ei oikein napannut. Sispä sidontakamat pöydälle ja hommiin. Perhorasiaan täytettä.


Tehdään välillä Juuson kanssa niin, että Juuso kertoo mulle jonkun mallin ja mä yritän toteuttaa sen. Välillä hyvällä menestyksellä, välillä vähän huonommalla. Tätä siis sillon kun Juuso on veke himasta. Sidoin ensimmäisen perhoni viime vuonna. Sen jälkeen oon sitonut muutamia, mut en kovin paljoo.

Mulla ei oo vielä hirveesti käryä esimerkiks oikeista mittasuhteita, varsinkaan jos yritän kattoa netistä mallia. Samoin värien käyttöä täytyy hioa. Väriasiat on kyllä ihan tuttuja, onhan mulla kuva-artesaanin/graafisen suunnittelijan koulutus ja teen niitä hommia, mutta väriopit perhoissa on vähän eri.




Kun oon tehny perhon valmiiks, otan siitä kuvan luurilla ja lähetän Juusolle arvioitavaks. Juuso kertoo tuomion ja jos on jotain parannettavaa. Kaksi alinta kuvaa on mulle ihan uusia juttuja, joihin Juuso yritti antaa reseptin. Ihan ok siihen nähden, että mulla ei ollu oikeestaan mitään hajua mitä edes yritän tehdä. :D

Tein niitä oikeesti kolme, mutta ekasta tuli niin ruma että en kehannu ottaa lähikuvaa. Se kuitenkin näkyy alemmassa kuvassa. Siivestä tuli ihan liian pitkä, kun ei tajunnu millanen sen piti olla. Tän viikon perhosaldo:


Musta on kivaa, että pääsee käyttämään omia perhoja. Putkiperhoja on mun mielestä kiva sitoa. Oon tehny kyllä koukkuihinkin, niistä varmaan lisää jossain vaiheessa. Omaa kehitystä on hauska seurata. Niinkun aikasemmassa viimevuoden VKK postauksessa kerroin, olin ihan fiilareissa kahdesta ekasta putkiperhosta jonka tein. Kyllä siitä nyt pikkasen ollaan menty eteenpäin. Nääkin naurattaa varmaan vähän ajan päästä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti